تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه خدمات الکترونیک مقالات ، پروژه ای با حداقل هزینه و حداکثر سرعت ، برترین مقالات همراه با ترجمه از ژورنال های معتبر بین المللی در زمینه امور مختلف


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

محبوب ترین ها

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 30
  • بازدید دیروز : 23
  • بازدید کل : 76422

Cloud Computing یا رایانش ابری به زبان ساده برگرفته شده از MyTeacher.Blog.ir


Cloud Computing یا رایانش ابری به زبان ساده  برگرفته شده از MyTeacher.Blog.ir

Cloud Computing چیست؟

به تکنولوژی ارائه اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار و هر منبع اشتراکی در رایانه، از طریق شبکه (مثل اینترنت) رایانش ابری یا محاسبات ابری می گویند.


آیا دنیای کامپیوتر به سمت Cloud می رود؟ آیا در آینده مشکلی در اجرای انواع نرم افزارها با سخت افزار های متفاوت نخواهیم داشت؟

قصد دارم محاسبات ابری را به زبانی ساده برای دوستان و علاقه مندان به فناوری شرح دهم.

 

 

 

 

آیا تا به حال به این مشکل برنخورده اید که به خاطر سخت افزار ضعیف (مثلا کارت گرافیک) نتوانید یک نرم افزار یا بازی را اجرا کنید؟ و یا اینکه نسخه ای از ویندوز بر روی کامپیوتر شما نصب نشود؟

دنیای فناوری اطلاعات به سمتی می رود که بتواند امکانی را فراهم کند که استفاده از سخت افزارها، نرم افزارها و اطلاعات ناهمگون با کمترین مشکل انجام شود. اما چگونه؟ آیا اصلاً چنین چیزی امکان پذیر است؟ با یک مثال بحث را باز می کنم. یک گوشی موبایل ساده که فقط امکانات ضروری را دارد (مثل نوکیا1100 خنده) در نظر بگیرید. فرض می کنیم که قصد داریم برای مدتی در دسترس نباشیم و می خواهیم منشی تلفنی تماس های دریافتی ما را ذخیره کند اما گفتیم که گوشی ما خیلی ساده (1100) است و حافظه کافی، قدرت پردازش کافی و امکانات کافی را ندارد. راه حل چیست؟ امروزه اپراتورهای تلفن همراه امکانی به نام صندوق پستی را فراهم کرده اند که فارغ از اینکه گوشی موبایل شما از چه نوعی است شما این امکان را خواهید داشت که منشی تلفنی هم داشته باشید یعنی عملیات ذخیره و پردازش را سخت افزارهای اپراتور تلفن همراه انجام می دهد و شما به خاطر سرویسی که دریافت کرده اید باید مبلغی را بپردازید. شاید این ساده ترین مثال برای درک مفهوم رایانش ابری باشد.

در محاسبات ابری ذخیره و بازیابی اطلاعات و پردازش در تجهیزات ارائه دهنده کلود انجام می شود و شما از تجهیزاتتان فقط برای ورود درخواست ها و نمایش نتایج استفاده خواهید کرد. بنابراین اگر روزی قصد داشته باشید محاسبات خیلی سنگین انجام دهید اما سخت افزارهای شما قدرت آن را نداشته باشند و یا نیاز به ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات را داشته باشد اما حافظه شما محدود باشد شما قادر خواهید بود به میزان لازم از ارائه دهندگان خدمات کلود سرویس اجاره کنید و نیازی نیست که این تجهیزات گران قیمت را خریداری کنید.

چند سالی است که شرکت های زیادی فعالیت خودشان را در این زمینه شروع کرده اند اما پیشرو های این تکنولوژی را می توان شرکت های آمازون، گوگل، مایکروسافت، اوراکل، آی بی ام و چند تای دیگر معرفی کرد.جالب است بدانید که مایکروسافت سیستم عامل کلود هم دارد Windows Azure

معرفی چند سرویس کلود:

گوگل درایو: اگر با گوگل درایو کار کرده باشید مفهوم ذخیره سازی ابر را تجربه کرده اید.

دراپ باکس: دراپ باکس هم یکی دیگر از ارائه دهندگان فضا برای ذخیره سازی است.

گوگل داکز: شرکت گوگل با سرویس Google Docs ارائه سرویس های نرم افزاری را هم امکان پذیر کرده است یعنی اگر شما بر روی کامپیوتر خود بسته آفیس را نصب نکرده باشید با Google Docs قادر خواهید بود کارهایی را که با ورد، اکسل و پاورپوینت را انجام می دادید را انجام دهید.

آفیس 365: مایکروسافت آفیس به تنهایی یکه تاز برنامه های اداری است این شرکت در زمینه کلود هم Office 365 را برای این منظور معرفی کرده است.

زوهو: حیف است از کلود صحبت کنیم و اسمی از ZOHO نبریم این شرکت هندی علاوه بر ارائه برنامه های اداری مانند آفیس، در زمینه مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری و چندین موضوع دیگر فعالیت دارد.

آنتی ویروس ابری: تقریباً تمامی شرکت های معروف در زمینه آنتی ویروس مثل بیت دیفندر، ایسٍت (نود32)،کسپراسکای، پاندا و ... این قابلت را دارند که به صورت آنلاین کامپیوتر شما را ویروس کشی کنند.

بازی ابری: شرکت های زیادی هستند که به صورت آنلاین به شما اجازه بازی کردن می دهند در حالی که پردازش های مربوط به بازی در کامپیوتر آنها انجام می شود.

هر فناوری مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اگرچه محاسبات ابری بسیار جالب به نظر می رسد اما محدودیت ها و معایبی هم دارد.

مزایا:

هزینه های سخت افزاری پایین: شما برای اجرای برنامه ها نیاز به سخت افزار های قدرتمند که گران قیمت هستند ندارید.

هزینه های نرم افزاری کمتر: شما اگر بخواهید نرم افزاری مثل نسخه خانگی و اداری آفیس 2013 را خریداری کنید (منظورم در کشورهایی است که قانون کپی رایت در آنها کامل اجرا می شود) بایستی 140 دلار ناقابل را بپردازید در صورتی که با استفاده از سرویس های کلود که بعضی از آنها رایگان هستند می توانید هزینه های نرم افزاری خود را کاهش دهید و یا اینکه به اندازه مصرفتان هزینه بپردازید.

ارتقای سریعتر و راحت تر: نیازی نیست که شما نرم افزار هایتان را به روز کنید. ارائه دهندگان سرویس ها خودشان زحمت آپدیت کردن را می کشند.

ظرفیت نامحدود ذخیره سازی: شما برای ذخیره سازی در فضای Cloud محدودیتی ندارید و هرچقدر که فضا نیاز داشته باشید می توانید خریداری کنید.

قابلیت اطمینان بیشتر و دسترسی جهانی: در رایانش ابری دیگر شما نگران سوختن هارد و از بین رفتن اطلاعات و مسائلی اینچنین نیستید. همچنین از هر کجای دنیا بخواهید می توانید به اسنادتان دسترسی داشته باشید.

دسترسی گروهی: یکی از مهمترین مزایای Cloud Computing دسترسی گروهی به فایل ها است. یک گروه کاری می توانند به صورت همزمان بر روی یک فایل کار بکنند.

معایب:

اتصال دائم به اینترنت: به یاد داشته باشید که برای داشتن همه مزیت های ذکر شده شما باید به اینترنت متصل باشید.

عدم کارایی با سرعت پایین اینترنت: اگر شما بخواهید امکانات گفته شده را از اینترنت بگیرید باید بگویم که با اینترنت های با پهنای باند کم کلافه می شوید.

امنیت: علی رغم اینکه شرکت های ارائه دهنده ی این خدمات ادعا می کنند که اطلاعات شما را با امنیت بالا نگه می دارند این شائبه وجود دارد که آیا دیگران هم می توانند به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشند یا اینکه حریم شخصی ما در فضای ابر رعایت می شود.

 

امیدوارم توانسته باشم مطالب مفیدی را انتقال داده باشم.



برگرفته شده از MyTeacher.Blog.ir

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 654
آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...


مطالب تصادفی

  • بررسی شبکه¬های بدنی بی¬سیم برای کاربردهای پزشکی(به همراه چندین مقاله و فایل پاور اماده جهت ارائه)
  • برنمه سودوکو گرافیکی ویژوال همراه با توضیحات کدها و توابع به کار رفته در پروژه
  • برنامه NQUEEN گرافیکی با زبان ویژال بسیار ساده همراه با توضیحات در برنامه
  • برنامه برج هانوی ویژوال گرافیکی
  • ترجمه مقاله The optical character recognition of Urdu-like cursive scripts (تشخیص کاراکترهای نوری از اسکریپت های اردو مانند)
  • Cloud Computing یا رایانش ابری به زبان ساده  برگرفته شده از MyTeacher.Blog.ir
  • معرفی بیش از ۲۵ ابزار مجانی داده کاوی برای آنالیز بهتر داده ها
  • پایان نامه کشف تقلب در شبکه های اجتماعی

استان سمنان - بخش گلستان

در صورت عدم وجود مقاله یا پروژه مورد نظر شما در این فروشگاه لطفا آدرس لینک مقاله خود یا مشخصات پروژه خود را از یکی از طرق ذیل برای ما ارسال نموده تا در اسرع وقت با کمترین هزینه حضور شما ارسال نماییم.تلفن تماس جهت ارتباط در شبکه اجتماعی تلگرام و از طری